Vállalkozásunk elindításakor nagyon fontos a megfelelő cégnév kiválasztása. Sok előnyhöz juthatunk az üzleti életben, ha nevünk bizonyos kritériumoknak eleget tesz.��
Egy jó név és szlogen eladhatóbbá teszi a termékeinket és szolgáltatásainkat.A jövőben ugyanis a fogyasztók a nevünkkel azonosítják majd a tevékenységünket. Profizmust és igényességet sugároz, továbbá segíthet kitűnni a vetélytársak közül. Ha tükrözi a tevékenységi körünket, a leendő vásárlóink tudják majd, mivel is foglalkozunk. Törekedjünk arra, hogy egyediek legyünk, ne válasszunk olyan nevet, amit már használnak vagy teljesen hiányzik belőle a fantázia. Viszont fontos, hogy valami könnyen megjegyezhető és egyszerű mellett döntsünk. A rövidség és lényegre törekvés is elengedhetetlen.
A nyelv kiválasztásánál vegyük figyelembe a célcsoportot, akinek szánjuk a termékeinket vagy szolgáltatásainkat. Például egy angol jelentésű névvel is tudunk érvényesülni a hazai piacon, ha fiatal réteget célozunk meg. A jövőre is gondoljunk, ha vállalatunk nemzetközivé cseperedik, ne csak magyar nyelven hangozzon jól a kiválasztott név. Ha más régióban is kívánjuk folytatni tevékenységünket, nagyon fontos, hogy utána járjunk, nincs-e nevünknek más jelentése az adott országban.���
Számos példa van rá, hogy nagyvállalatok nevük miatt váltak nevetségessé vagy sértővé más országokban.
Tanuljunk hibáikból, és fordítsunk elegendő időt a piac tanulmányozására.