
A DM levél (Direct Mail vagy Direct Message) egy olyan marketing célú postai vagy elektronikus levél, melyet kifejezetten reklámcéllal küldenek a címzettek számára. A klasszikus DM levél papír alapú volt, míg az online marketing el nem kezdte kiszorítani a hagyományos leveleket a piacról. Azonban a DM levél egyáltalán nem halott, mégis sok marketinges már évekkel ezelőtt eltemette.
DM levelek 4 szabálya:
- Ár:
A legtöbb megrendelőt döntően befolyásolja az ár, így egy jól kialakított árral, ha tényleg versenyképes a piacon, emelni tudjuk az eladás mennyiségét. Azt viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy az olcsó ár, nem hoz magas színvonalat.
- Termékelőny:
Ne a termék tulajdonságait firtassuk! Írjuk le, mi az amiért ha minket választanak jobb lesz a megrendelőnek.
- Kérdés:
Nyissuk a levelünket egy kérdéssel. Olyan kérdéssel, amire a potenciális olvasó választ vár, csak még magának sem tette fel a kérdést. Akár egy egész bekezdést is szánhatunk a válaszra, amit a kérdés után fogalmazzunk meg. Itt ne említsük a cégünket, a termékeinket, csak beszélgessünk a DM olvasónkkal.
- Humor:
A legjobb és legemlékezetesebb reklámokban megjelenik a humor, mégis a legtöbb direkt levélből hiányzik. Válasszunk olyan témát, ami gondod okoz a potenciális ügyfelüknek és oldjuk meg. Tehát, legyünk viccesek, kreatívak, és jópofák. A vásárlók nem csak terméket várnak, hanem egy kis humort is.
A levél végéről pedig nem maradhat el egy frappáns CTA (Call-to-Action), amivel ösztönözhetjük a vásárlásra. Nem célszerű finomkodni, egyértelmű ajánlatot tegyünk a címzett számára, melyet nem szeretne elutasítani. Az ajánlatot természetesen még tovább lehet finomítani: adhatunk speciális kedvezményt, akciót, ingyenes kiszállítást vagy bármilyen más ajándékot.